top of page
חיפוש
  • תמונת הסופר/תבטי כהן קובלסקי

פרחי באך שמומלץ להכיר בתקופת ההורות אחרי הלידה

היציאה לחופשת הלידה - כיציאה לפרק זמן ממושך יחסית משגרת העבודה, והלמידה של שלל דברים נוספים שקשורים להורות לתינוק, וגם מציאת איזון מחודש אחרי הלידה עם הורמונים שיצאו מאיזון - גורמת ללא מעט נשים גם למחשבה על דיוק המקצוע והייעוד בחיים. האם אני נמצאת במקום הנכון? האם אני רוצה לחזור למה שהיה לפני ההריון?

שאלות אלו הן לגיטימיות ומהוות אפשרות לדייק את סדר העדיפויות שלנו ולחדד מה מוביל אותנו בחיים.


יש כמה פרחי באך שיכולים לעזור ולחזק אותנו בתהליך הזה וללוות אותנו בתקופה שמאתגרת את הגוף ואת הנפש עם כל כך הרבה שינויים פיזיים וגם רגשיים.


* פרח באך אגוז מלך WALNUT מתאים בכל עת של שינוי בחיים, והמעבר להורות הוא אחד המעברים המשמעותיים בחיינו. כל שינוי באופן טבעי מלווה במתח מוגבר. פרח באך אגוז מלך עוזר לנו לאזן, להגן ולעבור את השינוי ביותר נינוחות וביטחון.

עץ אגוז המלך עטוף ריח ארומטי שדוחה חרקים וציפורים. זאת כדי שהפרחים המופרים יכולים להתפתח ללא הפרעה. כך גם תמצית אגוז המלך מגנה עלינו ועוטפת אותנו בתקופה רגישה זו.


* פרח באך נוקשן SCLERANTHUS עוזר לנו בתהליך האיזון הפנימי והאיזון ההורמונלי. התמצית עוזרת למצוא את האיזון החמקמק והשמחה השקטה שמאפיינת את החיים. כשאנחנו יותר מאוזנים מבחינה פנימית גם האתגרים החיצוניים יותר פשוטים עבורנו.


* פרח באך זית OLIVE מעניק לנו כוח פיזי ונפשי - זה חובה אחרי כל הלילות בלי שינה רצופה. פרח באך מחזיר לגוף ולנפש כוח וחיוניות וזה משפיע גם על נושא נשירת השיער שכל כך אופייני אחרי הלידה. כשהגוף שוב בחיוניות גם השיער מתחזק.



* פרח באך שיבולת שועל WILD OAT עוזר לנו בתחושת בלבול הפנימי שאופייני בעקבות חוסר איזון הורמונלי והעידר שינה. מצב זה גורם לעתים קרובות לתחושת ריקנות, שעמום ותסכול. התמצית מחזקת בתוכנו את האיכויות של גמישות ויציבות. כך קל לנו יותר לקבוע סדר עדיפויות.

ברמה רחבה יותר התמצית ויילד אוט עוסקת בנושא מציאת הייעוד והכיוון בחיים ועוזרת לנו לדייק את הכיוון כשאנחנו מבולבלות מרוב אופציות.


* פרח באך נץ החלב STAR OF BETHLEHEM הוא מומלץ ברוב המקרים, כי הלידה היא חוויה קיצונית שלרוב מתפרשת כמו טראומה, גם אם הלידה עברה ממש בסדר. אם היו סיבוכים בעת הלידה, אז השימוש בפרח באך זה עוד יותר חשוב. הפרחים הלבנים של נץ החלב הם בצורת כוכבים ומשדרים הרמוניה. התמצית מנחמת אותנו, מפזרת את ההלם ומבשרת לנו שכל הפצעים, גם פצעים ישנים יכולים להחלים.


ויש עוד תמציות רבות שיכולות לעזור, לתמוך ולהקל: תפוח בר - CRAB APPLE - להתמודדות עם השינויים שהגוף עובר כתוצאה מההריון, בשמת - IMPATIENS - להתמודדות עם חוסר סבלנות וכעס, שמשון - ROCK ROSE כשיחד עם האמהות עלו גם חרדות ועוד.


ניתן לקרוא על התמציות הללו ואחרים באתר לטיפול ההוליסטי ולתת לחכמת פרחי באך לחדור אלינו:


לשאלות נוספות או התאמת תמצית פרחי באך באופן אישי מוזמנת להיות בקשר! או להיכנס לקישור המצורף:


מאחלת המון מזל טוב, כוח ומלא נחת, בטי



Post: Blog2_Post
bottom of page